Monday, April 28, 2014

In the House

After a week's delay, I've finally made it out to the new House of Targ (a previous effort was stymied by a huge lineup). It's not, strictly speaking, the first time I've been there. Once upon a time it was the site of the New Bayou, where I caught unlikely appearances by French black metallers Peste Noir and Belgium's legendary punks The Kids (also my first White Wires show, if memory serves). Well. the New Bayou is now old news, and local recording engineer, pinball enthusiast and perogie tycoon Paul "Yogi" Granger has claimed it for his own. It's quite spacious, so the capacity crowd of around 180 can look a little thin at times, but then as now it's a nice place to catch a band. On offer for this Saturday show were Montreal's Solids, locals big Dick and Waterloo's Life in Vaccum, who have a nice, tensile post-puk sound.

And they're off! With Dylan Bravener on bass!

Life in Vacuum at House of Targ

Ross Chornyy hits!

Life in Vacuum at House of Targ

Sasha Chornyy sings!

Life in Vacuum at House of Targ

Double Dragon does not stop for music!

Life in Vacuum at House of Targ

Pedal board action!

Life in Vacuum at House of Targ

Fisheye action!

Life in Vacuum at House of Targ

Dylan sings!

Life in Vacuum at House of Targ

On to Big Dick, who have made frequent appearances on the blog, so on to the photos.

Big Dick at the House of Targ

Dave sings!

Big Dick at the House of Targ

Johnny sings!

Big Dick at the House of Targ

Extra Dave!

Big Dick at the House of Targ

Solids finished the evening - I confess I was feeling pretty damn sleepy by the time midnight rolled around (my schedule is waaaay earlier now than a month ago, and soon I'll be getting up at 5:30 in the morning - yikes!), so I didn't stay for more than a few songs, but as always they put on a heavy set of that mid-80s-meets-the-90s indie rock sound. Ready, set ...

Solids at the House of Targ

Go!

Solids at the House of Targ

Louis sings!

Solids at the House of Targ

Xavier sings!

Solids at the House of Targ

Okay, time to bust out some flash.

Solids at the House of Targ

Extra Xavier!

Solids at the House of Targ

The end!

Solids at the House of Targ

A fine sort-of introduction to the new House of Targ!

1 comment:

Gold Music said...

Khi nhắc đến Guitar fender chắc chắn bạn không còn lạ lẫm gì với thương hiệu Sản phẩm đàn guitar đến từ mỹ này. Đây được biết đến là nhãn hiệu Guitar tố ở trên thị trường được nhiều người sử dụng đánh giá cao. Với thương hiệu Đàn ghita fender sản xuất ra nhiều mẫu Đàn ghita với mức giá cả khác nhau phù hợp với từng mục đích người dùng thì không thể không kể đến những kiểu Đàn guitar như
Fender CD-60SCE Guitar ,FA100....và nhiều hơn thế nữa. Chúng ta cùng tham khảo qua các mẫu tiêu biểu sau của hãng đàn Guitar fender như sau:

1. Fender FA-100 Guitar

Khi nói đến mẫ Guitar fender này chắc khá quen thuộc người sử dụng vì với mẫu Sản phẩm đàn guitar này của fender thuộc giá bán tầm trung nên có nhiều cơ hội người chơi đàn sở hữu được chiếc Đàn guitar của fender chi tiết sản phẩm Đàn guitar Fender FA-100 như: Nếu bạn cầm chiếc Fender FA-100, bạn sẽ nhận thấy ngay đó là cây đàn full size - một chọn lựa rất tốt cho cả nguời mới tập trình diễn. Dĩ nhiên cũng có lí do khi Fender đã làm đàn nhỏ bằng 3/4 đàn thường - tuy nhiên những cây đàn đó không dành cho bạn.
một trong các yếu đảm bảo khác mà bạn có thể nhận thấy ngay là giá cây Đàn guitar này chỉ 3.650.000 đồng, tin tuyệt vời nếu bạn không có nhiều tiền mặt hoặc nếu bạn không quá chắc chắn niềm đam mê Đàn guitar này là trình diễn nhất thời hay chơi dài lâu.

2. Acoustic Fender CD-60S

Đây cũng chính là một trong số mẫu Sản phẩm đàn guitar có giá bán mềm nhất của nhãn hiệu fender nên dù là người học chơi Guitar hay trình diễn đều có thể chọn đặt với khoản giá 5tr thì khá là mềm và nhẹ nhàng chi phí cho các tay trình diễn Guitar.

Acoustic Fender CD-60S là loại Đàn guitar acoustic thiết kế theo kiểu dáng cổ điển dreadnought, là lựa chọn lý tưởng cho người chơi muốn tìm Một cây đàn có âm sắc tốt. Với chất liệu gỗ thông solid, mohogany cao cấp, Fender CD-60S cho âm thanh hay, rõ, thích hợp với những người trình diễn ở phòng trà.

Thông số kỹ thuật Đàn ghita Fender Dreadnought CD-60S

- Kiểu dáng :Dreadnought
- Cắt góc:Non-cutaway
- phía trước đàn:Gỗ SpruceSolid
- Mặt sau và hông đàn: Gỗ MahoganyLaminate
- Thanh chia âm:Quartersawn scalloped X
- Hoàn thiện đàn:Gloss
- Định dạng tay cầm đàn: Tay Phải